NationStates Jolt Archive


Le thème du fil

Archadmin
10-01-2009, 13:15
Ce fil est entièrement en français. Pas de anglais!
Blouman Empire
10-01-2009, 13:18
Not french?
Archadmin
10-01-2009, 13:22
Not french?

Lisez-le de nouveau. Il s'agit, "No English!."

P.S. C'est une traduction.
Psychotic Mongooses
10-01-2009, 13:24
I saw a poll.

I voted.
Archadmin
10-01-2009, 13:27
I saw a poll.

I voted.

Il est en FRANÇAIS!
Blouman Empire
10-01-2009, 13:29
De Gaulle are you crazy man, he shouldn't even be up there
Blouman Empire
10-01-2009, 13:30
Il est en FRANÇAIS!

I don't want to type in French, you frenchman and your language it is about time you learnt how to speak the universal language admit it you lost at Waterloo and England won, time to accept that. :tongue:
The imperian empire
10-01-2009, 13:38
I don't want to type in French, you frenchman and your language it is about time you learnt how to speak the universal language admit it you lost at Waterloo and England won, time to accept that. :tongue:

Isn't it ironic that until recently the first train station French tourists arrived to in London was Waterloo East.

And even if they went to Charring Cross, they step outside, and Trafalgar Square is on their left!'

Always wondered if it was deliberate. But they changed it now, Eurostar goes to St Pancreas now, much less fun.
Lacadaemon
10-01-2009, 13:42
Yanno, they guy tries to start a thread for french speakers, and you all harass him for it. You don't all pick on that dutchie thread. It's not cricket.
Blouman Empire
10-01-2009, 13:43
Isn't it ironic that until recently the first train station French tourists arrived to in London was Waterloo East.

And even if they went to Charring Cross, they step outside, and Trafalgar Square is on their left!'

Always wondered if it was deliberate. But they changed it now, Eurostar goes to St Pancreas now, much less fun.

lol, yes much less fun.
Gun Manufacturers
10-01-2009, 13:45
I saw a poll.

I voted.

I voted for everyone. :D
Blouman Empire
10-01-2009, 13:46
Yanno, they guy tries to start a thread for french speakers, and you all harass him for it. You don't all pick on that dutchie thread. It's not cricket.

The difference is that he is French while they are Dutch :)

But if he wants that he can have it, just need to put up with me for a bit till I get bored. What he should do is not say "Il est en FRANÇAIS!" but just get on with the topic at hand.
Extreme Ironing
10-01-2009, 13:48
Je thinkeh mon francais est very bien.
H N Fiddlebottoms VIII
10-01-2009, 13:49
Yanno, they guy tries to start a thread for french speakers, and you all harass him for it. You don't all pick on that dutchie thread. It's not cricket.
You're right. Those goddamned Dutchmen have it too easy with their cushy thread and wooden shoes and . . . what else is there in the Netherlands?
Blouman Empire
10-01-2009, 13:50
You're right. Those goddamned Dutchmen have it too easy with their cushy thread and wooden shoes and . . . what else is there in the Netherlands?

Orchids and dykes, that's the water ones though I dare say there are the other ones there too.
H N Fiddlebottoms VIII
10-01-2009, 13:54
Je thinkeh mon francais est very bien.
Vous addjoutez un certain, "Je ne sais vivre" á fils.
Extreme Ironing
10-01-2009, 15:18
Vous addjoutez un certain, "Je ne sais vivre" á fils.

Merci beaucoup. J'adore le franglais.
Lacadaemon
10-01-2009, 15:25
Merci beaucoup. J'adore le franglais.

Bien sur. Franglais c'est le nouvelle internet sensation.
Extreme Ironing
10-01-2009, 16:01
Bien sur. Franglais c'est le nouvelle internet sensation.

Exactement. J'ai entendu que c'est 'chic' utiliser les mots anglais, 'le handbag' par exemple.
Risottia
10-01-2009, 16:28
Ce fil est entièrement en français. Pas de engish!

Engish? Je pense qu'il s'appelle "anglais". Dit "ingliche".

D'abord, je crois que le meilleur president français a eté Mitterrand - ça pour le definitive rapprochement franco-allemand. C'est a dire, l'axis fondamentel de l'Union Europeènne.
South Lorenya
10-01-2009, 16:31
Ou et l'option de plaisanterie, Laval? :p
Archadmin
10-01-2009, 18:35
Très bon jusqu'à présent!
Troglobites
10-01-2009, 18:38
Not another one of these.
Archadmin
10-01-2009, 18:41
I saw a poll.

I voted.

Voulez-vous dire, j'ai vu un sondage.

J'ai voté
Archadmin
10-01-2009, 18:44
Not another one of these.

Vous devez le faire, parce que votre emplacement est le catacombes de l'Amérique du Nord
Skallvia
10-01-2009, 18:44
Well...I guessed that it was a Best French President thread...So I voted for the only one who's name I knew, De Gaul...

Its almost like a Congressional Election, lol...
New Wallonochia
10-01-2009, 18:46
D'abord, je crois que le meilleur president français a eté Mitterrand - ça pour le definitive rapprochement franco-allemand. C'est a dire, l'axis fondamentel de l'Union Europeènne.

Je suis bien d'accord. Aussi, la décentralisation a permis l'élargissement des cultures et langues locales en France (brèton, alsatian, etc).

edit:

N'oubliez pas qu'il a autorisé l'attaque sur Rainbow Warrior. Putain Greenpeace...
No Names Left Damn It
10-01-2009, 18:50
Je deteste francais.
Boonytopia
11-01-2009, 07:34
Bonjour tout le monde. Qu'est ce que se passe ici?
Pepe Dominguez
11-01-2009, 07:44
Poll's asking who's best, right? I voted for De Gaulle, 'cause he built that airport, and because even Carlos "the Jackal" couldn't kill him. That makes him cool. Also, I didn't recognize any of the other names.
Ryadn
11-01-2009, 08:40
Guillaume le Conquerant. :p

(Quoi? Au moins il a soumis les Anglais bestials! ;))
Boonytopia
11-01-2009, 09:31
Oui, mais il n'etait pas un President. Il était un Duc. Aussi, il était de la Normandie, pas de la France!
Blouman Empire
11-01-2009, 09:54
Oui, mais il n'etait pas un President. Il était un Duc. Aussi, il était de la Normandie, pas de la France!

Who would have thought a Collingwood supporter could speak French. You sir, are one of a kind, most of your kind can't even speak English.
Dimesa
11-01-2009, 10:11
...ennuyant
Heinleinites
11-01-2009, 10:16
I had to take a French class in high school...the first thing they taught us was how to say 'I surrender' in German.
Boonytopia
11-01-2009, 10:24
Who would have thought a Collingwood supporter could speak French. You sir, are one of a kind, most of your kind can't even speak English.

Oui, c'est un monde bizarre, mais je n'aime pas la manière que vous parlez de mes amis de Collingwood.
Boonytopia
11-01-2009, 10:32
I had to take a French class in high school...the first thing they taught us was how to say 'I surrender' in German.

Incroyable, c'est très, très drôle, et originale aussi! Connard. :rolleyes:
Heinleinites
11-01-2009, 10:51
Incroyable, c'est très, très drôle, et originale aussi! Connard. :rolleyes:

Yeah, I don't have a clue what you just said there, Pierre. I hope you didn't take a whole lot of time coming up with some crushingly clever comeback, 'cause it's kind of wasted on me.
Dimesa
11-01-2009, 10:55
N'importe quoi, tous les Français sont maladroits. :)
Yootopia
11-01-2009, 11:06
Eh t'as forgotten all about Louis XVI, who was assez good in le grand scheme de things. The debt wasn't really his fault, ni les crop failures, and without him the American Revolution would have died on its knees.

*edits*

Oh and DeGaulle était pure pish.
Yootopia
11-01-2009, 11:07
I had to take a French class in high school...the first thing they taught us was how to say 'I surrender' in German.
Oh le wit on show here.
Rotovia-
11-01-2009, 11:16
De Gaulle has my vote, for having exactly that
Yootopia
11-01-2009, 11:22
De Gaulle has my vote, for having exactly that
Aye it takes some balls to veto a country from joining the EEC from whom thousands died to save his country which spectacularly lost in the Second World War.
Rotovia-
11-01-2009, 11:31
Aye it takes some balls to veto a country from joining the EEC from whom thousands died to save his country which spectacularly lost in the Second World War.
I'm not entirely certain your meaning has been conveyed.
Yootopia
11-01-2009, 11:35
I'm not entirely certain your meaning has been conveyed.
Britain saved France's arse in WW2. Then DeGaulle vetoed British entry into the EEC.
Blouman Empire
11-01-2009, 11:38
Britain saved France's arse in WW2. Then DeGaulle vetoed British entry into the EEC.

He was only trying to save the British, now look at the mess they are in, in fact look at the mess the world is in because of the EU. And I'm talking about the trade policies, but this is off topic to the thread.
Yootopia
11-01-2009, 11:42
He was only trying to save the British, now look at the mess they are in, in fact look at the mess the world is in because of the EU.
Erm?

Aye the US' banking crisis is down to the EU. That'd be it.
And I'm talking about the trade policies, but this is off topic to the thread.
Pas vraiment, this is about who is the best leader in French history. Slight tangent, but still pretty relevant.
Rotovia-
11-01-2009, 11:43
Britain saved France's arse in WW2. Then DeGaulle vetoed British entry into the EEC.

That may be your version of history, but a great many people seem to recall a vibrant Free French resistance eagerly driving back German occupation, and a less than enthusiastic effort on the English part
Bokkiwokki
11-01-2009, 11:44
Il est en FRANÇAIS!

Ehm... évidemment il n'est pas, parce que la majoritée des contributions est en Anglais. :tongue:

Dus zal ik de taalrijkheid van dit onderwerp nog wat vergroten, gewoon voor de lol. :D
Yootopia
11-01-2009, 11:44
That may be your version of history, but a great many people seem to recall a vibrant Free French resistance eagerly driving back German occupation, and a less than enthusiastic effort on the English part
Aye, those people are pretty much retarded.
Yootopia
11-01-2009, 11:46
Ehm... évidemment il n'est pas, parce que la majoritée des contributions est en Anglais. :tongue:
Sont en anglais, but you're quite right :D
Dus zal ik de taalrijkheid van dit onderwerp nog wat vergroten, gewoon voor de lol. :D
Och :p
Risottia
11-01-2009, 11:48
Je suis bien d'accord. Aussi, la décentralisation a permis l'élargissement des cultures et langues locales en France (brèton, alsatian, etc).

edit:

N'oubliez pas qu'il a autorisé l'attaque sur Rainbow Warrior. Putain Greenpeace...

Mais un president français n'aurait JAMAIS autorisé un attaque contre "Paix Verte" ou "Le Guerrier de l'Arc-en-Ciel". ;)

A propos de la décentralisation, ça a eté, peut-etre, la reforme structurelle la plus importante de l'Etat français pendant le derniéres deux siécles: la fin de l'Etat ultra-centralisè designè par Colbert.
Rotovia-
11-01-2009, 11:50
Aye, those people are pretty much retarded.
Not so retarded as to start every sentence with "aye"
Bokkiwokki
11-01-2009, 11:51
Sont en anglais, but you're quite right :D


I doubt that, "majoritée" may be an inherently singular word, like "meerderheid" is in Dutch, but indeed, I'm not sure about the French rules in this case...
Blouman Empire
11-01-2009, 11:51
Erm?

Aye the US' banking crisis is down to the EU. That'd be it.

Arr, wtf are you on about?

Pas vraiment, this is about who is the best leader in French history. Slight tangent, but still pretty relevant.

Well that would be King Charles the Victorious.
Blouman Empire
11-01-2009, 11:52
That may be your version of history, but a great many people seem to recall a vibrant Free French resistance eagerly driving back German occupation, and a less than enthusiastic effort on the English part

Yeah that certainly started after July 6th 1944
Yootopia
11-01-2009, 11:54
Not so retarded as to start every sentence with "aye"
... right...

So your comeback for the fact that a great many people went along with Pétain's regime, and some of them indeed helpedthe Germans to kill off Jews, communists etc. is that I say "aye" a bit much.

Nice one.
Yootopia
11-01-2009, 11:54
I doubt that, "majoritée" may be an inherently singular word, like "meerderheid" is in Dutch, but indeed, I'm not sure about the French rules in this case...
C'est un pretty good call, actually.
Risottia
11-01-2009, 11:55
Incroyable, c'est très, très drôle, et originale aussi! Connard. :rolleyes:

Oui. Le premiéres mots d'anglais qui j'ai apprendu ont etè: "je me sauve en courant a travers de la Manche en laissant mes alliés a terre, à proteger mon précieux cul anglais". :rolleyes:

Je crois qu'il y à de points de vue differents entre Dover et Dunkerque.
Rotovia-
11-01-2009, 11:57
... right...

So your comeback for the fact that a great many people went along with Pétain's regime, and some of them indeed helpedthe Germans to kill off Jews, communists etc. is that I say "aye" a bit much.

Nice one.

Your argument was actually that anyone who holds an alternate view bust be retarded, a view you held ironically whilst employing a limited (read: retarded) application of the English language.
Bokkiwokki
11-01-2009, 12:02
Je crois qu'il y à de points de vue differents entre Dover et Dunkerque.

Et Dunkerque (Duinkerken) est actuellement en Flandres (française), une région Néerlandophone. ;)
Risottia
11-01-2009, 12:13
Et Dunkerque (Duinkerken) est actuellement en Flandres (française), une région Néerlandophone. ;)

C'est vrai, mais le soldat qui ont etè laissé à Dunkerque etaient françaises... et celles qui s'enfuient a Dover etaient anglaises.

("etaient", ç'est correcte, hein? Je n'ai jamais etudiè français.)
Bokkiwokki
11-01-2009, 12:21
(... Je n'ai jamais etudiè français.)

't Is te zien. ;)

Oh, and the accent aigu points the other wáy. ;)
Risottia
11-01-2009, 12:29
't Is te zien. ;)

Oh, and the accent aigu points the other wáy. ;)

Comme-ça? "etudié"
Bokkiwokki
11-01-2009, 12:31
Comme-ça? "etudié"

Oui, et (presque) la même pour "été".

Edit:
And that all from my school French of 25 years ago... :D
Risottia
11-01-2009, 12:32
Oui, et (presque) la même pour "été".

Merci.
Yootopia
11-01-2009, 13:25
Your argument was actually that anyone who holds an alternate view bust be retarded
Anyone claiming that a turnout of 220,000 active resisters in a nation of tens of millions was a large one, while the French nation was basically being pillaged by the Germans, is being intellectually dishonest.
a view you held ironically whilst employing a limited (read: retarded) application of the English language.
I'm sorry, what?

"You say 'aye' pretty often so your English is poor"?
C'est vrai, mais le soldat qui ont etè laissé à Dunkerque etaient françaises... et celles qui s'enfuient a Dover etaient anglaises.
Which explains the tens of thousands of French soldiers which came on the boats at Dunkirk, then. Yes.
Bokkiwokki
11-01-2009, 13:33
"You say 'aye' pretty often so your English is poor"?

Aye! because a rich English would use the word ¥€$ ! :D
Yootopia
11-01-2009, 13:33
Aye! because a rich English would use the word ¥€$ ! :D
Ah, fair point :tongue:
Blouman Empire
11-01-2009, 13:37
Aye, fair point :tongue:

Fixed :D
Risottia
11-01-2009, 13:52
Which explains the tens of thousands of French soldiers which came on the boats at Dunkirk, then. Yes.

Je n'ai pas dit que des soldats françaises ont pas été evacueés. J'ai dit que celles soldats françaises, qu'avaient rendu possible l'evacuation des anglaises et des françaises en combattant pour defendre le corridor de Dunkerque jusq'a la fin, ont été laissé a les allemands.

wiki:dunkerque, bataille de dunkerque

L'une des plus grandes opérations d'évacuation de l'histoire militaire permit de ramener en Grande-Bretagne plus 300 000 Britanniques et 100 000 Français. Beaucoup d'autres Français furent faits prisonniers.

Pour se dégager, le général français Weygand mise sur une traditionnelle contre-attaque. Le chef du corps expéditionnaire britannique, le général Gort, ne partage pas cette option. À moyen terme, l'évacuation lui semble inévitable.

la Wehrmacht capture quelque 35 000 soldats ; la quasi-totalité sont des Français dont la plupart avaient participé aux combats d'arrière-garde.

L'évacuation de Dunkerque suscite néanmoins une certaine aigreur chez les responsables français. Weygand et d'autres feront notamment grief aux Britanniques d'avoir fait échouer la contre-attaque sur Arras. Les relations entre les Alliés, souvent assez confuses, avec des difficultés de communication perceptibles à bien des échelons, seront désormais placées sous le signe de la méfiance.
Yootopia
11-01-2009, 13:59
Je n'ai pas dit que des soldats françaises ont pas été evacueés. J'ai dit que celles soldats françaises, qu'avaient rendu possible l'evacuation des anglaises et des françaises en combattant pour defendre le corridor de Dunkerque jusq'a la fin, ont été laissé a les allemands.
No, you said that the people who debarked in Dover were English - not entirely true.
la Wehrmacht capture quelque 35 000 soldats ; la quasi-totalité sont des Français dont la plupart avaient participé aux combats d'arrière-garde.
And the Black Watch regiment was almost completely wiped out fighting in the rearguard. Both sides made sacrifices, the British also lost a lot of pre-war trained fighter pilots at Dunkirk.
L'évacuation de Dunkerque suscite néanmoins une certaine aigreur chez les responsables français. Weygand et d'autres feront notamment grief aux Britanniques d'avoir fait échouer la contre-attaque sur Arras. Les relations entre les Alliés, souvent assez confuses, avec des difficultés de communication perceptibles à bien des échelons, seront désormais placées sous le signe de la méfiance.
Can't argue with that.
Risottia
11-01-2009, 14:08
No, you said that the people who debarked in Dover were English - not entirely true.

Pas de tout: j'ai dit que le soldats françaises avaient defendu l'evacuation jusq'a la fin.

D'abord, non complètement vrai... exactèment comment il n'est pas complètement vrai qui le Françaises sont capables seulement de se rendre aux allemands. Cette "plaisanteries" anglo-americaines sont une offense a la memoire des defenseurs de Dunkerque.
German Nightmare
11-01-2009, 14:12
Où est Pétain dans cette enquête? :eek2::tongue::D
Yootopia
11-01-2009, 14:27
Pas de tout: j'ai dit que le soldats françaises avaient defendu l'evacuation jusq'a la fin.
No, you didn't. You claimed that it was just the English that were the ones that buggered off back home.
D'abord, non complètement vrai... exactèment comment il n'est pas complètement vrai qui le Françaises sont capables seulement de se rendre aux allemands.
It is pretty much vrai that the French efforts in defending their own country were an utter débacle, though. The French army had a lot more quality men and materiél than the Germans, it was a damned shame that their commanders were terrible.
Cette "plaisanteries" anglo-americaines sont une offense a la memoire des defenseurs de Dunkerque.
Aye well claiming that the French were the only troops fighting a rearguard against the Germans is a slap in the face to the RAF and Black Watch.
Bokkiwokki
11-01-2009, 14:27
Où est Pétain dans cette enquête?

Où il appartient: parmi les valets allemandes. :tongue:
Risottia
11-01-2009, 16:52
Où est Pétain dans cette enquête? :eek2::tongue::D

Près d'un mur, les yeux bandés, en fumant la dernière cigarette.
Risottia
11-01-2009, 17:04
No, you didn't. You claimed that it was just the English that were the ones that buggered off back home.
Eh bien, regarde mon post, et trouve l'adverbe "seulement" ou un mot équivalent. Ou tais-toi, car j'ai mis assez au claire la signification de ce qu'j'ai écrit.

It is pretty much vrai that the French efforts in defending their own country were an utter débacle, though. The French army had a lot more quality men and materiél than the Germans, it was a damned shame that their commanders were terrible.
Sauve-moi le pauvre Weygand et De Gaulle, s'il toi plait.


Aye well claiming that the French were the only troops fighting a rearguard against the Germans is a slap in the face to the RAF and Black Watch.
Tout vrai. Et alors, pour quoi les anglaises aiment de faire la meme chose aux soldats françaises? Arriver a ce point ça, ça etait exactement ma intention originale.
Call to power
11-01-2009, 17:54
Omelette du fromage.
Dinaverg
11-01-2009, 18:20
pain au chocolat!
Dinaverg
11-01-2009, 18:23
euh...je peux faire plus de le francais, mais...je suis paresseux.


èéáà
Fassitude
11-01-2009, 18:48
Eh bien, regarde mon post, et trouve l'adverbe "seulement" ou un mot équivalent. Ou tais-toi, car j'ai mettu assez au claire la signification de ce qu'j'ai écrit.

Les temps primitifs du verbe irrégulier "mettre" sont: mettre, mettant, mis, je mets, je mis. (http://french.about.com/library/verb/bl_mettre.htm)
Dinaverg
11-01-2009, 18:53
Eek! Le Fass! Cache tes erreurs!
Fassitude
11-01-2009, 18:55
N'oubliez pas qu'il a autorisé l'attaque sur Rainbow Warrior. Putain Greenpeace...

Je vous prie de ne pas me faire chier ainsi.
The Blaatschapen
11-01-2009, 18:56
Bonjour!

J'adore les chansons de France Gall :) Et j'adore la "french touch" ( http://fr.wikipedia.org/wiki/French_touch_(musique) )

Sante!
Fassitude
11-01-2009, 18:59
Eek! Le Fass! Cache tes erreurs!

Me faut-il vraiment un article défini?
Dinaverg
11-01-2009, 19:03
Me faut-il vraiment un article défini?

Oui. Toi, tu n'es pas simplement une personne, tu es une force. :tongue:
Fassitude
11-01-2009, 19:06
J'adore les chansons de France Gall

Y en a-t-il a quelques-unes que vous aimez le mieux?
Fassitude
11-01-2009, 19:12
Oui. Toi, tu n'es pas simplement une personne, tu es une force. :tongue:

En me tutoyant vous croyez me connaître mieux que vous ne le faites.
The Blaatschapen
11-01-2009, 19:13
Y en a-t-il a quelques-unes que vous aimez le mieux?

Oui, j'aime "Laisse Tomber Les Filles", "Ella Elle l'a" et "Poupée De Cire, Poupée De Son". Et vous?
Katganistan
11-01-2009, 19:15
I had to take a French class in high school...the first thing they taught us was how to say 'I surrender' in German.

Yeah, I don't have a clue what you just said there, Pierre. I hope you didn't take a whole lot of time coming up with some crushingly clever comeback, 'cause it's kind of wasted on me.
Then perhaps rather than flamebaiting and spamming, you could take yourself out of a French language thread and into an English language thread? Just a thought.
Fassitude
11-01-2009, 19:21
Oui, j'aime "Laisse Tomber Les Filles", "Ella Elle l'a" et "Poupée De Cire, Poupée De Son". Et vous?

France Gall n'est pas une de mes artistes préférés, cependant je dois admettre que "Évidemment" n'est pas mal du tout.
Dinaverg
11-01-2009, 19:24
En me tutoyant vous croyez me connaître mieux que vous ne le faites.

Ah! Désespoir! Maintenant, je suis triste...Surement vous savez que je pense à tout le NSG comme ma famille?

Euh...et maintenant, j'ai atteint ma limite...
New Wallonochia
11-01-2009, 20:45
Je vous prie de ne pas me faire chier ainsi.

Ne vous inquiétez pas, j'ai rigloé. Mitterand était sans doute le meilleur president de la France moderne mais il était aussi criminel que tout les autres.
Holy Cheese and Shoes
11-01-2009, 21:25
sacré bleu pommes des terres
Fassitude
11-01-2009, 23:36
Ne vous inquiétez pas, j'ai rigloé.

Je m'en doutais, mais on ne sait jamais par ici où les gens ont une habitude particulière de changer d'avis comme des chapeaux.

Mitterand était sans doute le meilleur president de la France moderne mais il était aussi criminel que tout les autres.

Je savais qu'il devait y avoir une raison à cause de laquelle la politique francaise moderne m'ennuyait.
Risottia
12-01-2009, 00:54
Les temps primitifs du verbe irrégulier "mettre" sont: mettre, mettant, mis, je mets, je mis. (http://french.about.com/library/verb/bl_mettre.htm)

Merci. Mon vocabulaire n'a pas la déclinaison des irréguliers.
Fartsniffage
12-01-2009, 00:56
What's odd about this thread is that I can understand most of what's been written. I've not studied French for 9 years and never spoken it since.

Maybe I learned more at high school than I thought.
Risottia
12-01-2009, 01:08
Ne vous inquiétez pas, j'ai rigloé. Mitterand était sans doute le meilleur president de la France moderne mais il était aussi criminel que tout les autres.

Mitterand criminel? Pour quoi ça?

ps: rigolé, je crois
Sparkelle
12-01-2009, 01:10
C'est le meilleur video
http://www.youtube.com/watch?v=zsEFEZZv1Js&feature=related
Risottia
12-01-2009, 01:30
C'est le meilleur video
http://www.youtube.com/watch?v=zsEFEZZv1Js&feature=related

La dance des connards...
Fassitude
12-01-2009, 01:52
Merci. Mon vocabulaire n'a pas la déclinaison des irréguliers.

Les noms se déclinent, les verbes se conjuguent.
Heinleinites
12-01-2009, 03:18
Then perhaps rather than flamebaiting and spamming, you could take yourself out of a French language thread and into an English language thread? Just a thought.

Hey, it was four in the morning and I was trying to stay awake at work, you get what you get. You want the high-quality funny, you have to be around for prime-time.
Risottia
12-01-2009, 07:11
Les noms se déclinent, les verbes se conjuguent.

Ah. Exactément comme en italien... Donc, la "conjugation", ç'est bon?

Merde d'un vocabulaire, je le hais.
Bokkiwokki
12-01-2009, 09:58
Les noms se déclinent, les verbes se conjuguent.

Et les autres mots se confondrent. :D
Fassitude
12-01-2009, 18:36
Ah. Exactément comme en italien... Donc, la "conjugation", ç'est bon?

Presque, on dit « conjugaison ».
No Names Left Damn It
12-01-2009, 18:41
(Quoi? Au moins il a soumis les Anglais bestials! ;))

The Finns did what to the English beasts?